Familie Tourné in Nederland / Genealogie

Over de de familie Tourné, die haar oorsprong heeft in het Belgische Sint Niklaas.
Aan het eind van de 19-de eeuw vestigde mijn overgrootvader Constant Tourné zich in Woerden. De meeste Tourné's in Nederland stammen van hem af.

Trefwoorden: Tourné, Woerden, Sint Niklaas, genealogie, familie, familiegeschiedenis, Constant, Adriaan, Augustinus Joannus

Mijn foto
Naam:
Locatie: Utrecht, Netherlands

kanovaren | kanotochten | vlak & ruim water | kayak & open kano | Utrechtse Kanoclub UKC | coördineer UKC-toervaren | begeleiding UKC-jeugd | schrijf in 'Peddelblad' UKC | ontwikkeling kanoroutes in de regio i.s.m. TKBN & Watersportverbond | Twitter: @AdKano

dinsdag, augustus 30, 2005

Welkom en test

Welkom op mijn weblog. Even een test om te kijken hoe het staat.

4 Comments:

Anonymous Marcel Van de Cnocke said...

Hallo Ad - toevallig kwam ik op je site Familie Tourné in Nederland terecht.
Haar grootmoeder van echtgenote langs vaderszijde is Stephanie Tournè.
Mag ik zo vrij zijn de gegevens die in jouw bestand staan over te nemen.
Zelf kan ik niet meer op stap naar de archieven voor verder onderzoek.
In de hoop een positief antwoord te mogen ontvangen.
Vriendelijke groeten - Marcek

30 juli, 2011 16:19  
Anonymous lucky marks said...

Lieve Ad en Ineke. Door Ton (ik kende hem als broeder Leonard)heb ik over jullie gehoord. Ton en Ik werkte samen op De Wilbert in Katwijk. Mijn zoon THEO heeft jullie ooit heel kort bezocht, ik denk in Utrecht, om te kijken of jullie het delfsblauwe bord van Ton hadden. Ik zit daar nog vaak aan te denken daar hij het aan mij had geschonken. Jij lijkt zoveel op Ton, je kunt zien dat hij je oom was. Als je dit bericht leest, please email me terug.
Liefs, Lucky. luckymarks5@yahoo.com

02 december, 2014 17:21  
Blogger Unknown said...

Mijn Naam is Andreas Marcus Weenink en mij Oma was B4 Johanna theadora Tourne of te wel Door of Dora. Zij was getrouwd met Mijn opa Arie Aandewiel van Katwijk aan de Zee waar ze een tijdje woonde . De kinderen die geboren worden zijn Annie Aandewiel ( Mijn moeder) en Truus Aandewiel ( Mijn Tante). Ik schrijf did omdat Mijn moeder dit vroeg aan mij op haar sterf bed, ze overleed 3 weken geleden op 5 Oktober 2018. Leeftijd 99 jaar en 12 dagen. Mij moeder was geboren op 20 September 1919.Wanneer Tante Truus was geboren weet ik niet. Mijn moeder vertelde me over ome Charl. Ome Jeff en Dat ze een manage hadden in Woerden.Ik heb nog ome Fons ontmoet in Gennep in het klooster.Heb nog een photo uit 1935 genomen in Utrecht. Laat me weten of je deze will zien..Zelf heb ik nog 2 broers en 1 oudste zuster. Will je nog meer weten laat het me weten..groeten Andre Weenink

28 oktober, 2018 13:29  
Blogger Anvas said...

Hallo,

Een broer van mijn grootvader, Gijsbertus van Schaik, is gehuwd geweest met Alida Tourné en nu ben ik in verband met een familieonderzoek en twee "vriendenkringen" op zoek naar een eventuele foto's van "Tournés" in het algemeen en van Hironimus Alphonsus Tourné, 1901-1990 in het bijzonder.

Met vriendelijke groet,

André van Schaik

02 augustus, 2023 10:59  

Een reactie posten

<< Home